חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    בכיר משמרות המהפכה לשעבר עלי-רזא עסגרי ערק למערב וחי בארה"ב. בעבר, המודיעין של עסגרי היה הגורם המרכזי בהתרחקות ארה"ב מהתוכניות לתקוף את איראן בגלל תוכנית הגרעין שלה ב-2007. עסגרי נחשב לגורם הבכיר ביותר מטעם איראן שפיקח על בניית הכוח של ארגון חיזבאללה בלבנון

    צילום: ויקיפדיה
    20:31
    04.05.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם | חדשות השבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיווח: עלי-רזא עסגרי, בכיר במשמרות המהפכה ובממשלת איראן, שהיה גם אחראי על בניית הכח של חיזבאללה ונעלם ב-2007 – ערק למערב וחי בזהות בדויה בארה"ב, במסגרת התוכנית להגנת עדים של ה-CIA.

    עסגרי נעלם בתחילת שנת 2007 בביקור בטורקיה. הוא הגיע למדינה יחד עם משפחתו בטיסה של חברת תעופה ערבית ב-7 בפברואר, ונעלם שעות אחדות לאחר מכן. מאז שנעלמו עקבותיו פורסמו בתקשורת דיווחים שונים וסותרים על אודותיו. כלי התקשורת דיווחו כי הוא ערק, או שנחטף על ידי גורמי מודיעין מערביים. היעלמותו הביאה את איראן לאיים בעבר כי בכוונתה לנקום ולחטוף סוכנים אמריקאים וישראלים באירופה.

    גורמים ישראלים רשמיים הכחישו כי ישראל מעורבת בפרשה, אך גורם אמריקני בכיר טען בדיווח של העיתון "וושינגטון פוסט" כי עסגרי ערק מרצונו למערב, בסיועה של ישראל. סוכנויות הידיעות וכלי תקשורת באיראן דיווחו כי עסגרי נמצא בכלא הישראלי. בני משפחתו דחו את הטענות לפיהן ערק למערב, וטענו כי הוא נחטף בידי סוכנים זרים. בעיתון הבריטי "טיימס" דווח כי עסגרי ריגל עבור המערב מאז שנת 2003, וכי הוא ברח מאיראן דרך דמשק בסיוע גורמים מערביים, לאחר שהתברר כי הוא עומד להיחשף בידי גורמי הביטחון האיראניים.

    לפי העיתון "סאנדיי טיימס" תואר עסגרי כ"מכרה זהב עבור גורמי מודיעין מערביים" על ידי גורם במערכת הביטחון הישראלית, שטען כי מדינת ישראל עוקבת אחריו מאז שנות ה-80. חבר הכנסת דאז דני יתום אמר כי ייתכן שעסגרי מחזיק במידע אודות החייל הנעדר רון ארד.

    בשנת 2010 פנה שר החוץ של איראן, עלי אכבר סאלחי, למזכ"ל האו"ם דאז באן קי-מון בבקשה שיבדוק מה עלה בגורלו.

    כאמור, הבוקר דווח כי הוא ערק מרצונו למערב וחי תחת זהות בדויה בארה"ב.



    0 תגובות